Připravujeme...
'); } ?> if ($rok == "5") { echo ('Příprava studené kuchyně v pátých třídách proběhla souběžně s ochutnávkou mléčných výrobků. Děti ochutnávaly plátkové sýry a žervé dodané firmou Bovys. Podívaly se také na výukové video, aby věděly, kde a jak se sýry zpracovávají.
Poznáš ve které zemi jsi?
Slavností usazení nové věže kostela sv. Valentina
'); } ?> if ($rok == "4") { echo ('Domečky pro skřítky
Skupinová práce
Dne 16. září na naší škole proběhl „Olympijský běh“. Děti do školy dorazily ve sportovním oblečení a na závod se moc těšily. Nejprve se všichni zúčastnění pořádně rozcvičili a protáhli, poté v plné síle vyrazili. I přes dvě odřené končetiny jsme si to moc užili a získali medaili a sladkou odměnu. ☺
Ve dnech 10. a 11. září se naše škola opět zapojila do projektu Nadačního fondu Českého rozhlasu „Světluška“, který pomáhá dětem i dospělým s těžkým zrakovým postižením již od roku 2003.
Tento rok jsme mohli přispívat zakoupením tykadel, peněženky, tužky, karet nebo zubního kartáčku. I letos děti z naší třídy sbírku podpořily a přispěly. Moc děkujeme. ☺
Dne 7. 9. 2020 jsme se zúčastnili přednášky o třídění odpadu s názvem „Tonda Obal na cestách“. Děti se zábavnou a hravou formou učily, jak třídit odpad. Také se seznámily s dalším využitím roztříděného odpadu. Dětem se přednáška moc líbila a potěšilo je, že si na konci přednášky mohly vybrat dáreček.
Letošní druhé pololetí školního roku přinesl něco, co jsme si asi nikdo neuměl představit. Školy se ze dne na den uzavřely. Nám nezbylo nic jiného, než se s touto situací vypořádat.
Většina dětí byla nejprve nadšená, že nemusí do školy. Hurá, volno! Poté ale následovalo zklamání, žádné prázdniny to nebudou. I přes uzavření škol mají děti nadále své povinnosti, plní domácí práce.
Většinu dětí (a samozřejmě rodičů) musím moc pochválit. K domácí přípravě přistupují zodpovědně, úkoly svědomitě plní.
Abychom zůstali v kontaktu a vše důkladně procvičili, pravidelně se scházíme na online hodinách. ☺
Teď už se nám blíží ty opravdové prázdniny! Moc se na ně těšíme. Zasloužíme si je. Všichni jsme odvedli velký kus práce v situaci, která pro nás byla úplně nová a náročná.
V pátek 15. listopadu na naší škole proběhl projekt ke 30. výročí Sametové revoluce. Děti si přiblížily, co pro nás Sametová revoluce znamenala, poté procházely stanoviště a plnily různé úkoly.
V naší třídě se děti seznámily s celosvětovým hnutím Skauting, jehož záměrem je výchova a sebevýchova dětí a mladých lidí, které obnovilo svou činnost po Sametové revoluci.
Plnily zde úkoly za účelem získání bobříků:
Poté druháčci s paní asistentkou vyrazili na další stanoviště. Soutěžili v A-Z kvízu, zpívali státní hymnu, prohlédli si auto VB, obkreslovali Václava Havla, skládali bankovky a plnili odznak zdatnosti.
V říjnu jsme se zapojili do 10. ročníku československého projektu „Záložka do knihy spojuje školy: List za listem – baví mě číst“. Cílem je navázání kontaktů mezi českými a slovenskými základními školami a osmiletými gymnázii a podpora čtenářství prostřednictvím výměny záložek do knih.
Každé české škole, která se do projektu přihlásila, byla přidělena škola ze Slovenska, se kterou si vyrobené záložky vyměnila. Výměnu záložek mohou školy využít k navázání spolupráce, kontaktů..
Naší partnerskou školou byla základní škola Teodora Jozefa Moussona z Michalovic, které za doručené záložky moc děkujeme.☺
Okolní svět poznáváme pomocí smyslů. Je jich celkem pět: zrak, sluch, chuť, hmat a čich.
My jsme si vyzkoušeli, jak je náročné poznávat věci pomocí hmatu bez použití zraku. Úkolem dětí bylo poslepu osahat chodidlem určitý předmět, najít stejný rukou na tabulce a určit, na co právě sahají.
Děti si experiment užily a byly moc šikovné. ☺
Protože je právě ten správný čas na houbaření, vypravila se naše třída také do lesa. Velký úlovek jsme sice nenašli, ale i přesto jsme si procházku v lese moc užili. ☺
Evropský den jazyků (EDJ) se slaví každoročně 26. září již od roku 2001. Je to den podpory jazykového vzdělávání v Evropě.
Minulý rok jsme se vzhledem ke 100. výročí založení Československé republiky zaměřili hodně na Slovensko a slovenštinu. Proto jsme se tento rok věnovali České republice a jazyku českému.
Seznámili jsme se s mapou ČR, s našimi sousedy, částmi ČR, pohořími.. Víme, že naše vlast leží v Evropě, že hlavním městem je Praha, kterou protéká řeka Vltava. Známe našeho prezidenta a víme, že sídlí na Pražském hradě. Poznáme české státní symboly – státní vlajku, státní znak a státní hymnu, kterou jsme si také poslechli a vyzkoušeli si, jak se při ní chovat.
V českém jazyce jsme se zaměřili na oslovení a pozdrav. Vysvětlili jsme si, že patří mezi základy slušného chování. Víme, jaké vhodné oslovení a pozdrav užít v základních situacích běžného života. zahráli si scénky, ve kterých jsme si vyzkoušeli pozdrav s maminkou, kamarádem, paní učitelkou, kamarádem tatínka..
Už teď se těšíme na příští rok, ve kterém se chceme blíže seznámit s některým z našich sousedů.
Ve dnech 10. a 11. září se naše škola opět zúčastnila projektu Nadačního fondu Českého rozhlasu „Světluška“. Tato sbírka, založená na solidaritě a dobré vůli lidí, kteří se rozhodli darovat nevidomým trochu světla, pomáhá dětem i dospělým s těžkým zrakovým postižením již od roku 2003.
Tento rok jsme mohli přispívat zakoupením píšťalky, náramku, propisky, hracích karet nebo zubního kartáčku.
Děti z naší třídy také sbírku podpořily a přispěly. Moc děkujeme. ☺
Už rok se staráme o náš třídní strom, kterým je BUK. Jednou z prvních věcí, kterou naše třída po prázdninách udělala, byla kontrola našeho stromu, zda suché léto přežil bez úhony. S radostí jsme zjistili, že je stále krásně zelený. ☺
Každý rok slavíme druhou květnovou neděli Den matek. Je to den, kdy se vzdává pocta matkám a mateřství. A protože máme naše maminky moc rádi, tak jsme se na to důkladně připravili.
O maminkách jsme si popovídali. Každý nám řekl, jak se jeho maminka jmenuje, kolik jí je let, jaké má zaměstnání, jaká je její oblíbená barva, jaké má záliby, co často říká, co s maminkou rád dělá.. Všechny maminky jsme si také nakreslili. ☺
Maminkám jsme připravili i malé dárečky. Vyrobili jsme jim keramické srdíčko, přáníčko a papírové hyacinty. Věříme, že jim uděláme radost ☺
Celým dnešním dnem nás provázely čarodějnice.
Po třídě jsme měli vyvěšených pět plakátků. Na každém byly informace o jedné čarodějnici. Děti měly za úkol do svého pracovního listu zaznamenávat údaje o každé z nich – její jméno, zvíře, co ráda dělá, co přidává do svého lektvaru.
V angličtině jsme s čarodějnicí a jejími kotlíky procvičovali čísla a barvy.
Čarodějnice nám uvařila i lektvar věčné moudrosti. Aby fungoval, museli jsme správně vypočítat příklady, které z nápoje v bublinách vycházely. Také jsme si procvičili geometrické tvary, podle kterých jsme čarodějnici vybarvovali.
V hudební výchově jsme se naučili píseň Pět ježibab.
Celý den nám rychle utekl a čarodějnicky jsme si ho užili. ☺
Dnes nás navštívilo 24 prvňáčků ze ZŠ Proboštov se svou paní učitelkou Mgr. Monikou Bachmaierovou.
Děti si s námi napsaly „tak trochu jiný“ diktát, ve kterém nestačí jen psát písmena a slova, ale je potřeba ovládat i prostorovou orientaci. Poté je čekaly další úkoly. Každé dítě mělo svůj pracovní list. Po třídě byly rozmístěny barevné lístečky, ze kterých děti měly opsat slova, poté složit větu a psacím písmem ji přepsat. Z dalších barevných cedulek opisovaly slova a vymýšlely jim slovo nadřazené. Šlo jim to krásně.
Paní učitelka nás pak naučila jejich oblíbenou písničku „Ananas z Caracasu“.
Děkujeme proboštovským prvňáčkům za návštěvu a těšíme se, až se v květnu přijdeme podívat za nimi. ☺
Dnes se na nás přišla podívat paní učitelka Štěpánka Jičínská se svou přípravnou třídou. Dětem už se nástup do školy blíží, a tak chtěly vidět, co je čeká.
Ukázali jsme jim, jak čteme, píšeme, počítáme.. Snažili jsme se přípravkáčky do výuky zapojit. Vyzkoušeli si s námi „marťanskou“ řeč, počítání na páse „schody“, naučili jsme je novou písničku. Byli moc šikovní. ☺
22. duben je nazýván Den Země. Je zaměřený na propagaci a podporu ekologie a ochranu životního prostředí ve společnosti.
My jsme si tento ten spojili s projektem „Ukliďme Česko“ a vyrazili jsme sbírat odpadky v okolí školy. Děti si přinesly pracovní rukavice, byly poučeny o bezpečnosti, o tom, co sbírat mohou, na co sahat nesmí. Pak už se mohly pustit do práce. Prvňáčci se moc snažili a šlo jim to krásně od ruky. ☺
Nezapomněli jsme si uklidit i kolem našeho třídního stromu, u kterého jsme se společně vyfotili.
22. březen byl v roce 1993 vyhlášen jako Světový den vody, a tak jsme si o ní tento den s prvňáčky popovídali.
Vysvětlili jsme si, jak je pro nás voda důležitá, kde se bere, kam se ztrácí. Mluvili jsme o koloběhu vody, o jejím čištění, jak a proč bychom s vodou měli šetřit.. Dětem se moc líbil animovaný film „Jak se kapičky staly pitnou vodou“, ve kterém byl koloběh vody srozumitelně popsaný.
Na tento projekt jsme se oblékli do modré barvy a nezapomněli jsme si vodu namalovat.
V březnu jsme si užili koncert "Hudba šesti kontinentů", kterým nás provedl Radim Zenkl. Světově známý mandolinista nám představil známé i méně známé hudební nástroje - irskou píšťalu, koncovku, fujaru, nosní flétnu, kravský roh, didgeridoo a mandolínu.
Putovali jsme po světadílech, společně jsme si procvičili rytmus, zahráli si a zazpívali.
Byl to moc pěkný koncert, který pan Zenkl doplnil zajímavým vyprávěním.
Dne 21. března proběhl Světový den Downova syndromu – Ponožkový den.
Tento den byl věnován všem lidem, kteří jsou jiní. Datum nebylo vybráno náhodně. Downův syndrom je způsoben ztrojením dvacátého prvního chromozomu, proto 21.3. Ponožkový den je symbolika, protože ponožky patami k sobě vytvoří chromozom X, který mají lidé s tímto syndromem navíc.
I my jsme vyjádřili podporu lidem, kteří jsou postiženi Downovým syndromem, a oblékli si každou ponožku jinou.
Vánoce, Vánoce přicházejí.. ☺ A my už se na ně moc těšíme. Prvňáčci vyrobili rodičům dárečky – vánoční zvonečky a kapříky ze slaného těsta, které jim dnes na našem odpoledním setkání předali.
Abychom navodili vánoční atmosféru, zahájili jsme společné setkání krátkou besídkou, na které děti rodičům zazpívaly a zarecitovaly. Poté nás čekalo společné tvoření. Vyrobili jsme si kávové stromečky a vánoční přáníčka.
Všichni jsme také přinesli na ochutnání trochu cukroví, tak jsme si během našeho vyrábění mohli i zamlsat. ☺
Blíží se zima, brzy začnou zimní radovánky, které přináší spoustu nebezpečí. A tak nás navštívil strážník městské policie Ota Rössler, aby si s dětmi popovídal o úskalích podzimního a zimního období.
Společně probrali, jaké nástrahy tato období přinášejí, jak je důležité dodržování bezpečného chování při sportování, hrách, během běžného pohybu po městě..
V neděli 28.10.2018 to bude 100 let, co vznikla samostatná Československá republika. Proto jsme se v tomto týdnu ve třídě zabývali projektem „100. výročí založení republiky“.
S prvňáčky jsme si povídali o zemi, ve které žijeme. Seznámili jsme se s mapou, vysvětlili si, co která barva na mapě označuje. Našli jsme si např. naše hlavní město Prahu, nejvyšší horu Sněžku, řeky, ukázali si, kde na mapě bychom hledali naše bydliště.
Diskutovali jsme o tom, kam rádi jezdíme v České republice na výlety. To jsme si následně také do obrysu České republiky zakreslili. ☺
Pustili jsme si několik dílů seriálu „Dějiny udatného českého národa“, kde český lev děti seznamuje s historií naší země.
Připomněli jsme si 1. československého prezidenta Tomáše G. Masaryka, 1. českého prezidenta Václava Havla a současného prezidenta Miloše Zemana.
Nezapomněli jsme ani na státní symboly. Ukázali jsme si velký a malý státní znak, státní vlajku, státní pečeť, vlajku prezidenta republiky, státní barvy - trikolóru. Poslechli jsme si státní hymnu, popovídali si o tom, při jakých okamžicích zazní a co bychom v té chvíli měli dělat. A to jsme si také zkusili. Postavili jsme se a pustili si ji znovu. ☺
Všichni prvňáčci už také ví, že naším národním stromem je lípa.
Dalším naším úkolem bylo vytvoření státní vlajky. Jedna strana pro nás byla jednoduchá, tu jsme jen vybarvili pastelkami. Ale s druhou stranou bylo více práce. Natrhali jsme si krepový papír červené, bílé a modré barvy, kousky jsme zmačkali do kuliček a ty jsme pak na vlajku lepili. Všem se to moc povedlo. ☺
S dětmi jsme si také povídali o našem domově. Co to domov vlastně je, kdo je jeho součástí, proč se tam vždy rádi vracíme. U této příležitosti jsme se naučili báseň „Cestička k domovu“. Pro prvňáčky je to obtížná básnička, ale i přesto se nám to podařilo. ☺
Dopoledním vyučováním ale náš projektový den nekončil. Sešli jsme se odpoledne znovu i s rodiči. Při odpoledním tvoření u kávy a zákusku jsme si pomalovali trička a ozdobili perníčky, jako vlajky ČR. Vše doprovázela skvělá nálada. Odpoledne jsme si všichni moc užili. ☺
Ve čtvrtek nás čekala „zaniklá řemesla“. Paní vychovatelky Měly moc pěkně vyzdobenou učebnu. Byla plná dobových předmětů, novin, oblečení.. Děti většinu věcí viděly poprvé, proto jim paní vychovatelky vysvětlovaly, k čemu se používaly. Prohlédli jsme si např. máselnici, necky s valchou, psací stroj.. ☺ Pro děti zde byly připraveny i dva kvízy, kde hádaly, co které řemeslo vykonávalo a k čemu se určité předměty používaly. Děti si tu vyrobily i knoflík pro štěstí.
Ve velké tělocvičně jsme zkoukli módní přehlídku, kde žáci druhého stupně předváděli průřez módou.
V pátek jsme se všichni učitelé a žáci sešli v národních barvách na zahradě školy, kde jsme zkusili vytvořit živou vlajku České republiky.
Dnešní den jsme věnovali pohádce – O pejskovi a kočičce, jak si myli podlahu. Pohádku si děti nejprve poslechly, popovídaly si o ní, vysvětlily si, co by asi lidé dělali jinak.. A poté jsme se pustili do práce. Měli jsme připraveno několik pracovních listů, ze kterých si každý na konci dne svázal svou první knihu.
Jako první jsme museli vytvořit úvodní stránku knihy. Text „Moje 1. kniha – O pejskovi a kočičce“ a jméno autora zvládly děti krásně napsat.
Dalším úkolem z českého jazyka bylo v úryvku pohádky kroužkovat písmena vybranou barvou. A málo jich nebylo. Děti hledaly v textu písmena A, E, I, O, U, M, T, J.
V hodině psaní jsme nacvičovaly horní oblouk, kterým jsme zdobili deštník. Dalším úkolem bylo dokreslit déšť – nácvik šikmé čáry. Deštníky si děti poté vybarvily.
V knize nesmí chybět ani ilustrace, a tak děti vybarvily jeden z obrázků, který k této pohádce patří.
Nezapomněli jsme ani na matematiku. Na pracovním listě jsme dopočítávali, porovnávali a sčítali. A co? No samozřejmě pejsky a kočičky.
A teď přišlo na řadu svázání knihy. Uzlíky nebyly pro děti zrovna jednoduché, ale našly se děti, které svou knihu svázaly opravdu samy bez jakékoliv pomoci.
A protože v pohádce pejsek s kočičkou několikrát zmokli, vybarvili jsme jim ve výtvarné výchově voskovkami krásný barevný deštník, který jsme přetřeli modrou vodovou barvou – deštěm.
V rámci prvouky jsme se vydali na procházku do okolí školy. Prošli jsme si nově otevřený lesopark Sokolka, ve kterém se dětem moc líbila vyřezaná zvířátka. Naším hlavním úkolem ale bylo pozorování změn přírody na podzim. Stromy už byly krásně zbarvené a sluníčko tu podzimní nádheru ještě umocňovalo. ☺
Již třetím rokem je naše škola zapojena do projektu „Ústecký dětský zub je zdravý zub“, který je zaměřen na primární preventivní opatření.
Seznamuje žáky 1. stupně ZŠ (prioritně žáky prvních tříd) s dutinou ústní, anatomií zubů, významem a důležitostí správné péče o chrup. Žáci poznají, jak vypadá zdravý chrup, kazy, záněty dásní a jak jim předcházet a jaké jsou důsledky zanedbávání ústní hygieny.
Součástí je i odbourání strachu a pozitivní motivace k preventivním návštěvám zubního lékaře a dentální hygienistky.
Realizace je formu teoreticko-praktické přednášky Jany Hubbard DiS. přímo na škole s opakovanou kontrolní návštěvou pro získání zpětné vazby a eskalaci dopadu na žáky. Ta nás čeká v pondělí 10.12.2018.
K tomuto projektu si pak děti ve výtvarné výchově a pracovních činnostech vytvořily každý „svou podobiznu“ s otevřenou pusou, do které si nalepily zuby (fazolky). Komu paní hygienistka našla kaz, lepil si i jeden zkažený.
Abychom si pořádně zafixovali písmena, trénujeme, jak jen můžeme. Čteme, píšeme, hledáme.. A co nás baví nejvíce? Skládání písmen a slov ze dřívek.
Evropský den jazyků (EDJ) je den podpory jazykového vzdělávání v Evropě. Z iniciativy Rady Evropy se od roku 2001 – Evropského roku jazyků – slaví každoročně 26. září.
Také my jsme si tento den 27. září ve škole připomněli. A protože jsme teprve prvňáčci, zaměřili jsme se na jazyky, které nám jsou nejbližší:
• náš mateřský jazyk – čeština
• jazyk, který se našemu hodně podobá a donedávna jsme ho často slýchali – slovenština
• cizí Jazyk, který se už v první třídě začínáme učit – angličtina
Dnem jazyků nás doprovázela zvířátka.
V českém jazyce jsme si přečetli pohádku „O Domečku“, ve kterém vystupovala myška Hrabalka, žabka Kuňkalka, zajíček Ušáček, vlček Šedý Krček a medvěd Huňáč. Děti postupně skládaly obrázkovou osnovu, kterou později ve správném pořadí nalepily na papír a vybarvily si okénko, které se jim nejvíce líbilo. Poté přišla na řadu dramatizace pohádky, což se dětem moc líbilo. ☺ Popovídali jsme si o tom, kde zvířátka opravdu bydlí, a protože jsme se v předchozí hodině českého jazyka zabývali králíčky, tak jsme se k nim vrátili a v rámci hodiny psaní jim dokreslili jejich obydlí – králíkárnu.
Pro seznámení se slovenským jazykem jsme si pustili písničku „Šteniatko“. Děti zjistily, že tento jazyk je našemu hodně podobný a že přibližně ví, o čem se v písničce zpívá. Text jsme si pak zkoušeli společně překládat. Nakonec jsme si písničku zkusili zazpívat. ☺
V pracovních činnostech byl naším úkolem „vybarvit“ český a slovenský znak. Děti si natrhaly barevné papíry na malé kousíčky a lepily podle vzoru. Jsou to jedničky, moc se jim práce povedla. ☺
A samozřejmě jsme nemohli zapomenout na anglický jazyk. Tím nás provázela kočička. Prvňáčci si zopakovali barvy, které už si krásně pamatují, a seznámili se s čísly do 5.
Na závěr jsme si pomocí internetového překladače pouštěli slovíčka, jak zní ve slovenštině a angličtině. Celý den nás moc bavil a hrozně rychle utekl.
Dne 13. a 14. 9. se naše škola zúčastnila sbírky Českého rozhlasu „Světluška“. Světluška je dlouhodobý projekt Nadačního fondu Českého rozhlasu založený na solidaritě a dobré vůli lidí, kteří se rozhodli darovat nevidomým trochu světla. Světluška pomáhá dětem i dospělým s těžkým zrakovým postižením již od roku 2003.
Tento rok jsme mohli přispívat zakoupením píšťalky, svítícího náramku, tykadel a zubního kartáčku.
Také v naší třídě dětičky přispívaly. Moc děkujeme. ☺
Začal nový školní rok, do školy nastoupili noví prvňáčci, a proto jsme se společně pustili do projektu „MOJE ŠKOLA“, aby se noví žáčci s novým prostředím důkladně seznámili.
V první řadě jsme se všichni pořádně představili. Řekli jsme si, jak se jmenujeme, co máme rádi, co rádi děláme.. Chceme totiž být kamarádi a ti by o sobě měli něco vědět.
Aby se nám dobře pracovalo, musíme dodržovat také určitá pravidla. Všechna naše třídní pravidla jsme si pořádně vysvětlili a pro jistotu je máme vyvěšené ve třídě, abychom na ně nezapomínali.
Prošli jsme si celou budovu školy, ukázali si, kde je jaká místnost, vysvětlili si, proč je umístěna zrovna v této části. Nezapomněli jsme ani na hřiště a zahradu školy, protože i zde budeme společně trávit čas.
A když už jsme znali sebe, dokázali jsme se vyznat ve škole, potřebovali jsme také vědět, kdo ve škole pracuje a co je jeho úkolem. Děti se rozdělily do dvojic, vybraly si zaměstnance školy a vyrazily za ním, aby si s ním popovídaly a zjistily o něm informace. Poté jsme se celá třída posadila do kruhu na koberec, kde daného zaměstnance představily i ostatním. A neměly to úplně jednoduché, měly za úkol zjistit:
Prvňáčci to ale krásně zvládli a o všech vybraných zaměstnancích jsme se tyto informace opravdu dozvěděli. Představili postupně celé třídě paní ředitelku, paní zástupkyni, paní učitelku, paní asistentku, paní uklízečku, pana školníka a paní ekonomku. Dokonce to poté i krásně zapsali na pracovní listy. Jsou to šikulky! ☺
Důležité pro nás také je, abychom věděli, co do školy patří, jak si máme připravovat aktovku, co si připravovat ke svačince.. O tom všem jsme si také povídali. Následně si všichni aktovku krásně vybarvili a vystřihli a dolepili na ni to, co by do školy měli nosit.
Ve třídě nám visí i naše třída, kde je každý člen naší 1.A. Na té budeme každý den kontrolovat, zda jsme opravdu všichni přítomni, nebo jestli nám někdo chybí. Pod fotografie jsme se také všichni podepsali, čímž jsme stvrdili, že budeme dodržovat naše třídní pravidla.
Třídní strom jsme od bývalé deváté třídy převzali již v červnu. Dnes už jsme opravdu prvňáčci, a tak jsme se s naším stromem šli pořádně seznámit. Už víme, že náš třídní strom je BUK, kde ho na školní zahradě najdeme, jaké má listy, jak je vysoký..
Máme na starost i kroniku třídního stromu, do které budeme přidávat nové informace a fotografie.
Od roku 2007 se každá třída na naší škole stará od 1. do 9. třídy o svůj třídní strom. A proto budoucím prvňáčkům končící deváťáci společně s třídním učitelem Ing. Martinem Mudrou slavnostně strom 27. června předali. Na starost prvňáčci převzali BUK, o který budou následujících devět let pečovat.
'); } ?>